Špinatai

Špinatai

Špinatai yra nekaloringa žalia, lapuota ir labai vertinga daržovė, ji stiprina regėjimą, gerina virškinimo sistemą, teigiamai veikia nervų sistemą, ją lengva virškini, todėl puikiai tiks prie bet kokių patiekalų ir palengvins jų suvirškinimą. Špinatus galima valgyti apdorotus arba žalius, jų puikus skonis, todėl tiks į salotas ar tiesiog vieni, patiekti prie kepsnio. Daugelis girdėjęs, kad špinatuose gausu geležies, bet tai ne vienintelis jų privalumas, juose gausu vitaminų, mineralinių medžiagų ir ląstelienos. Manoma, kad ši daržovė kilus iš centrinės azijos ir pirmiausia pradėta naudoti senovės Persų.

Špinatų nauda sveikatai

Dieta

Vienas puodelis (30 g.) špinatų turi 20% rekomenduojamos paros normos maistinių skaidulų, kurios gerina virškinimą, saugo nuo vidurių užkietėjimo, palaiko mažą cukraus kiekį kraujyje ir padeda nepersivalgyti.

Vėžys

Špinatuose gausu flavonoidų, kurie pasižymi priešvėžinėmis savybėmis. Jie lėtina vėžinių ląstelių dauginimąsi žmogaus skrandyje ir odoje. Taip pat špinatai saugo nuo prostatos vėžio atsiradimo.

Uždegimai

Špinatai pasižymi savybe apsaugoti nuo uždegiminių procesų.

Antioksidantai

Špinatuose gausu antioksidantų, tokių kaip vitaminas C, vitaminas E, beta-karotinas, manganas, cinkas ir selenas, jie visi kartu veikia kaip galingas antioksidantų užtaisas, kuris kovoja su osteoporoze, ateroskleroze ir aukštu kraujo spaudimu.

Kraujospūdis

Peptidai, esantys špinatuose, veiksmingai mažina kraujo spaudimą.



Regėjimas

Antioksidantai liuteinas ir zeaksantinas, kurių ypač gausu špinatuose, apsaugo mūsų akis nuo kataraktos ir geltonosios dėmės degeneracijos.

Imunitetas

Viename pudoelyje špinatų (30 g.) yra daugiau nei 337% rekomenduojamos paros normos vitamino A, kuris ne tik apsaugo nuo gleivinės, kvėpavimų takų, šlapimo ir žarnyno trakto uždegimų, bet ir skatina baltųjų kraujo kūnelių gamybą, kurie kovoja su infekcijomis.

Oda

Didelis vitamino A kiekis špinatuose taip pat saugo odą net nuo spuogų ar raukšlių.

Kaulai

Viename puodelyje virtų špinatų yra daugiau nei 1000% rekomenduojamos paros normos vitamino K, kuris padidina kaulų mineralinį tankį, kas juos sustiprina.

Smegenys ir nervų sistema

Vitamino K gausa špinatuose labai prisideda, palaikant sveiką nervų sistemą ir esmines smegenų funkcijas.

Be visa to, špinatai teigiamai veikia širdį ir kraujotakos sistemą, didina potenciją ir padeda įveikti celiulitą.

Kaip vartoti špinatus?

Yra labai daug būtų kaip vartoti špinatus, bet pats geriausias ir populiariausias – valgyti neapdorotus ir šviežius, kadangi apdorojant maisto produktus aukštoje temperatūroje, žūsta dauguma vertingų maistinių medžiagų. Jums tereikia špinatus gerai nuplauti ir iškart galite jais mėgautis.  Taip pat galima špinatus maišyti su kitomis daržovėmis ir gaminti salotas, taip pat dažnai špinatai naudojami kaip sudėtinė sumuštinio dalis.

Virti špinatai dažnai naudojami prie mėsos ir makaronų, kaip pagrindinio patiekalo pagardinimas. Virti špinatai tampa švelnūs ir sultingi, bet praranda didžiąją dalį vitamino C.

Špinatų maistinė vertė

Maistinė medžiada 100 g šviežio produkto Kiekis % Dienos normos
Riebalų rūgštys Omega – 3 138 mg
Riebalų rūgštys Omega – 6 26,0 mg
Vitaminas A
9376 IU
188%
Vitaminas C 28,1 mg 47%
Vitaminas E 2,0 mg 10%
Vitaminas K 483 mcg 604%
Tiamnas 0,1 mg 5%
Riboflavinas 0,2 mg 11%
Niacinas 0,7 mg 4%
Vitaminas B6 0,2mg 10%
Folio rūgštis 193 mcg 49%
Pantoteno rūgštis 0,1 mg 1%
Betainas 550 mg
Cholinas 18 mg
Kalcis 99,0 mg 15%
Geležis 2,7 mg 10%
Magnis 79,0 mg 20%
Fosforas 49,0 mg 5%
Kalis 558 mg 16%
Natris 79,0 mg 3%
Cinkas 0,5 mg 4%
Varis 0,1 mg 6%
Manganas 0,9 mg 45%
Selenas 1,0 mcg 1%
Fitosteroliai 9 mg

3 komentarai “Špinatai

  1. „Tačiau špinatai iš dalies gali sumažinti šią žalą, tvirtina Oregono universiteto mokslininkai. Tyrimai su laboratoriniais gyvūnais parodė, kad špinatai vėžio vystymąsi sustabdė beveik per pus – nuo 58 proc. iki 32 proc., rašo „Science Daily“.“

  2. „Špinatai didina cukraus kiekį kraujyje, todėl jų nereikėtų valgyti sergantiems cukralige.

    Dėl sukaupto gausaus biologiškai aktyvių medžiagų kiekio špinatų nepatariama valgyti kasdien arba iš karto labai daug.“

    Stai sitai yra parasyta bernardinai.lt

Parašykite komentarą