sveika.lt
Receptai

Sveikesni blynai

Sveiki blynai

Paprastai blynai laikomi nesveiku patiekalu dėl trijų dalykų – baltų, rafinuotų miltų, iš kurių mažai naudos organizmui, cukraus, iš kurio ne tik nėra naudos, tačiau kenkiama bei riebalų, kurių prisigeria aliejuje kepami blynai. Žinoma, čia dar būtų galima įtraukti saldžius priedus, kuriais dažnai gardinami blynai – tai saldūs džemai, karamelė, šokoladinis kremas ir t.t. Šįkart norime pasidalinti sveikesne blynų alternatyva, kuomet stengiamasi maksimaliai sumažinti cukraus kiekį, jį pakeičiant natūraliu saldikliu – stevija. Taip pat vietoj mažai organizmui naudos turinčių baltų miltų, rekomenduojame rinktis pilno grūdo, nevalytus, daug skaidulų ir kitų maistinių medžiagų turinčius miltus. Baltymais blynus praturtinsite į receptą įtraukdami pasukas ir kiaušinius. Na o blynus skaninti patariame natūraliomis uogos (idealu 0 šviežiomis, arba šaldytomis, be pridėtinio cukraus), riešutų sviestu (nor ir kaloringas, tačiau daug maistinių medžiagų turintis energijos šaltinis) ar natūraliu jogurtu (kuris praturtins patiekalą baltymais).

Sudemosios dalys:

  • 200 g pilno (viso) grūdo kvietinių miltų*
  • 1 a. š. kepimo miltelių
  • žiupsnelis (¼ a. š. ) druskos (geriausia himalajų ar jūros)
  • 1 didelis kiaušinis
  • 350 ml pasukų
  • 2 v. š. kokosų (arba saulėgrąžų) nerafinuoto, šalto spaudimo aliejaus
  • ½ v. š. stevijos (galima naudoti rudąjį cukrų)

*Dėl malimo metu nenusijotų sėlenų bei gemalų viso grūdo kvietiniai miltai savyje išsaugo visas grūde esančias maistingąsias medžiagas: skaidulas, B grupės vitaminus, mineralus bei antioksidantus.

Gaminimas:

  • Dideliame dubenyje sumaišykite miltus, kepimo miltelius ir druską.
  • Atskirame dubenyje išplakite kiaušinį, pasukas, aliejų, cukrų (arba steviją).
  • Dubenyje su sausais ingredientais padarykite duobutę ir supilkite šlapius ingredientus. Gerai išmaišykite, kol masė taps vienalytė. Stenkitės nepermaišyti, kad blynai nebūtų kieti.
  • Palikite tešlą pastovėti 10-15 minučių. Stovint formuojasi burbuliukai (dėl kepimo miltelių), kurie padės iškepti purius blynus ir išsiskiria gliutenas (glitimas) – baltymas miltuose, kurių dėka blynai bus minkšti.
  • Įkaitinkite keptuvę ant vidutinės ugnies. Papurkškite ar patepkite aliejumi. Kepkite po vieną blyną, 2-4 minutes kiekvieną pusę.
  • Patiekti galite su šviežiomis uogomis, natūraliu jogurtu, agavų sirupu ar riešutų sviestu. Skanaus!

Maistingumas:

Vienoje porcijoje (2 blynuose) yra 189 kcal, 6 g riebalų, 3 g skaidulų, 28 g angliavandenių, 7 g baltymų, 7 μg folio rūgšties, 5 g cukraus, 166 mg kalcio, 74 IU vitamino A, 1 mg vitamino C, 4 mg geležies, 145 mg kalio, 440 mg natrio.

Patarimas paįvairinimui: į tešlą galite įdėti 1 a. š. prieskonių meduoliams (arba malto kardamono, muskato, imbiero mišinį)  ir ½  a. š. cinamono, taip gausite neįprastus, desertą primenančius imbierinius blynus.

 

Komentuoti

Spauskite čia, kad galėtumėte komentuoti

KMI skaičiuotuvas