sveika.lt
Sportas

Baltymų kokteiliai – sportininkų vanduo?

Sportininkas sporto salėje sėdi ir laiko proteino gertuvę.

Šiomis dienomis baltymų (proteino) kokteiliai tampa vis populiaresni. Teigiama, kad jie vienu metu padeda augti raumenims ir mažinti svorį. Šiame straipsnyje glaustai papasakosime apie baltymų kokteilius.

Kas yra baltymų kokteiliai?

Baltymų kokteiliai dažniausiai gaminami iš baltymų miltelių, kitaip tariant, proteino ir pieno, augalinių gėrimų arba vandens. Milteliai susideda iš gyvulinių ir (arba) augalinių baltymų.

Baltymų milteliuose taip pat yra angliavandenių ir riebalų, dažnai jie yra praturtinti vitaminais, mineralais ir mikroelementais. Baltymų kiekis atskiruose kokteiliuose gali labai skirtis. Kai kuriuos kokteilius sudaro beveik vien baltymai, kituose jų yra mažesniais kiekiais.

Rinkoje yra daug įvairių baltymų miltelių. Tarp populiariausių variantų yra milteliai iš išrūgų baltymų ir kazeino. Abu baltymai gaunami iš karvės pieno, tačiau skiriasi savo panaudojimu. Išrūgų baltymus organizmas gali greitai pasisavinti, todėl toks baltyminis kokteilis dažnai yra išgeriamas iškart po treniruotės. Kita vertus, kazeino baltymas panaudojamas daug lėčiau.

Kaip baltymų kokteiliai veikia organizmą?

Vien baltyminiai gėrimai nieko neduoda. Tačiau jie gali turėti teigiamą poveikį organizmui. Proteinas yra naudingas dėl daugelio priežasčių. Baltymai yra junginiai, sudaryti iš aminorūgščių, įskaitant L-argininą ir L-karnitiną. Jie yra svarbi mūsų kūno statybinė medžiaga ir būtini raumenų auginimui. Tačiau jie atlieka ir kitas svarbias funkcijas, pavyzdžiui, gamina antikūnus. Todėl labai svarbu tinkamai apsirūpinti maistinėmis medžiagomis. Suaugusiesiems, kurie nepasižymi dideliu fiziniu aktyvumu, rekomenduojama kasdien suvartoti 0,8 gramo baltymų vienam kilogramui kūno svorio. Sportuojantiems mėgėjams baltymų kiekį reikėtų šiek tiek padidinti. Profesionalūs sportininkai turėtų suvartoti kiek daugiau, bet ne daugiau kaip du gramus baltymų vienam kūno svorio kilogramui.

Raumenų būklės palaikymas

Kadangi baltymai yra svarbūs raumenų auginimui, nenuostabu, kad baltymų kokteiliai yra labai paklausūs tarp sportininkų. Tiesą sakant, jie gali dar labiau skatinti raumenų augimą intensyvių treniruočių metu, nes pakankamas baltymų kiekis yra pagrindinis reikalavimas, norint, kad raumenų masė augtų sparčiau.

Tačiau baltymų kokteiliai gali padėti ne tik stiprinti raumenis, bet ir regeneruoti jų audinius. Jėgos treniruotės su dideliais svoriais greitai sukelia nedidelius raumenų ląstelių ir skaidulų sužalojimus. Kad šie įtrūkimai tinkamai ir sąlyginai greitai užgytų, organizmui reikia pakankamai baltymų.

Baltymų kokteiliai naudojami ne tik raumenų auginimui, bet ir padeda numesti svorio. Mat baltyminiuose kokteiliuose esantys baltymai užtikrina gana ilgai išliekantį sotumo jausmą, o tai reiškia, kad apskritai suvartojama mažiau kalorijų.

Patys kokteiliai yra palyginus mažai kaloringi: kokteilis, sumaišytas su vandeniu, turi apie 120 kalorijų. Jei kiekvieną dieną valgį pakeisite juo, galite sumažinti bendrą suvartojamų kalorijų kiekį, o tai, savo ruožtu, yra būtina sąlyga norint atsikratyti nereikalingo svorio.

Ar per didelis kiekis baltymų yra pavojingas?

Normaliais kiekiais maistinės medžiagos yra naudingos ir mums svarbios. Per didelis gyvulinių baltymų vartojimas gali sukelti organizmo rūgštėjimą, nes baltymai veikia rūgščių ir šarmų pusiausvyrą. Be to, baltymų skilimo produktai gali apkrauti inkstus. Todėl turėtumėte įsitikinti, kad per dieną suvartojate ne daugiau kaip du gramus baltymų vienam kilogramui kūno svorio.

Papildai sportui iš mrbiceps.lt padės Jums susiplakti geriausią kokteilį, praturtintą baltymais.

Komentuoti

Spauskite čia, kad galėtumėte komentuoti

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

KMI skaičiuotuvas