sveika.lt
Sportas

Kada sportuoti geriausia, jeigu norite gerai miegoti?

Kada sportuoti geriau, jeigu norite gerai miegoti?
Kada sportuoti geriau, jeigu norite gerai miegoti?

Kada sportuoti geriausia, jeigu norite gerai miegoti?

Turbūt daugelis girdėjote mitą, kad vėlyvas sportas gali trukdyti užmigti. Bet ką daryti, jeigu ryte sportuoti negalite? Tam gali būti daugybė priežasčių, kaip nenuspėjama dienotvarkė, ankstyvi susitikimai ar tiesiog nesate vyturys ir atsikelti 5 valandą ryto jums yra per daug sudėtinga užduotis.

Vis dėl to, reguliari mankšta yra labai svarbus dalykas siekiant geros miego kokybės. Ir ar tai tiesa, kad fizinis aktyvumas vakare pakenks jūsų miegui? Pasak neseniai atliktų mokslinių tyrimų, tikriausiai ne. Štai paaiškinimas, kodėl jums nebūtina sportuoti ryte, jei to nenorite, kaip fizinis aktyvumas yra susijęs su miego kokybe ir kaip nustatyti jums tinkamiausią laiką sportui.

Ryšys tarp miego ir fizinio aktyvumo

JAV Nacionalinis Miego Fondas 2013 metais paskelbė apklausos rezultatus, kuriuose teigiama, kad žmonės, kurie mankštinasi, miega geriau, nei tie, kurie nesimankština. Nors abi pusės sako, kad miega vidutiniškai tokį pat laiko tarpą – 6 val 51min, bet dvigubai daugiau aktyviai sportuojančiųjų gali pasigirti, kad jie naktį miega gerai, palyginus su nesportuojančių žmonių atsakymais. Taip pat šis ryšys siejamas ir su tokiomis miego problemomis, kaip nemiga, miego apnėja, pabudus naktį sunkumu užmigti ar per daug ankstyvu pabudimu – nesimankštinantys žmonės nuo to kenčia kur kas dažniau.

Kitas JAV atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 2600 vyrų ir moterų, nuo 18 iki 85 metų, parodė, kad asmenys pradėję aktyviai mankštintis 150 minučių per savaitę, pagerino savo miego kokybę 65% ir jautėsi mažiau mieguisti dienos metu.

Sportas prieš miegą

Pagal anksčiau minėto tyrimo rezultatus, žmonių kurie mankštinasi anksti ryte ir vėlai vakare miego kokybė visiškai nesiskiria. Daugumai žmonių sportas bet kuriuo metu leidžia miegoti geriau, palyginus su nesportuojančiais žmonėmis. Kitas tyrimas, taip pat tai patvirtina: vyrai, kurie mynė dviratį 3 valandas ir sustojo likus tik 30min iki laiko eiti miegoti, neturėjo jokių problemų užmiegant ir su paties miego kokybe.

Jei neturite galimybės mankštintis ryte, tai sportas ir prieš pat miegą jums gali būti naudingas, ypač jei turite miego problemų. Sportuojant staigiai pakyla jūsų kūno temperatūra, o baigus ji nukrenta ir jūs jaučiatės mieguisti, o tai puiki pradžia geram miegui.

Geriausias laikas sportui

Geriausias laikas sportuoti yra kiekvienam idividualus. Pirmiausia tai turėtų būt toks laikas, kad galėtumėte sportuoti reguliariai, tuo pačiu metu. Kitas svarbus dalykas, kad būtų praėję pakankamai laiko po paskutinio valgymo, mažiausiai – 2 val, bet nedaugiau kaip 4 val, kadangi sportuojant reikia daug energijos.

Kadangi kiekvieno žmogaus organizmas ir dienotvarkė yra labai skirtinga, leiskite sau eksperimentuoti. Keiskite laiką kada sportuojate po 30min, kol rasite sau tinkamasiausią!

Keletas patarimų geresniam miegui

  • Mankštinkitės reguliariai. Geriausi yra intensyvūs pratimai, verčiantys jus gausiai prakaituoti, bet net ir lengva mankšta yra geriau, nei jokios mankštos. Mankštinkitės bet kuriuo dienos metu, bet ne savo miego sąskaita.
  • Suskurkite aplinką palankią miegui, kurioje būtų tylu ir tamsu. Nepamirškite patogaus čiužinio ir pagalvės.
  • Eikite miegoti ir kelkitės tuo pačiu metu kasdien, net ir savaitgaliais! Venkite laiko leidimo lovoje, kai nemiegate.
  • Naudokite šviesą sureguliuoti vidinį savo laikrodį. Venkite ryškios šviesos vakare ir stenkitės pabūti apšviestas saulės ryte.
  • Miegamąjį naudokite tik miegui. Nesinaudokite jame kompiuteriu, nežiūrėkite televizoriaus ir neužsiimkite jokia darbine veikla.
  • Rūpesčius palikite dienai. Jei į galvą lenda ramybės neduodančios mintys, užrašykite jas ir atidėkite svarstymus sekančiai dienai.
  • Jei negalite užmigti, eikite į kitą kambarį ir veikite kažką atpalaiduojančio, kol pasijusite mieguisti.

1 komentaras

Spauskite čia, kad galėtumėte komentuoti

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

  • O kaip yra su stangos kilnojimu? Ar pries miega ne per daug isitempia raumenys, ar netrukdytu uzmigti, jei kilnociau pries pat miega? Rytais labai neturiu laiko, o namie noretusi pasportuot ant jegos daugiau.

KMI skaičiuotuvas