sveika.lt
Maistas

Kaip paįvairinti savo kasdienę mitybą?

Kreipti dėmesį į tai, ką valgome, yra būtina kiekvienam žmogui. Sekdami savo mitybą, galime būti tikri, jog vartojame reikiamą kiekį atitinkamų maisto produktų, o kartu su jais mūsų organizmas gauna visų naudingų ir būtinų maistinių medžiagų. Visgi, dažnai dėl laiko stokos ir didelio gyvenimo tempo negalime skirti tiek daug laiko, kiek norėtumėme, savo mitybai, todėl gaminame tuos pačius, greitai paruošiamus, bet jau seniai nusibodusius patiekalus. Laimei, yra ne vienas būdas, kaip viso to būtų galima išvengti! Šiame straipsnyje pateiksime keletą idėjų bei patarimų, kaip be didelių pastangų paįvairinti savo kasdienius patiekalus.

Pasirūpinkite tinkama virtuvės technika

Ne paslaptis, jog dažnai patiekalai tampa nuobodūs ir nuspėjami ne tik dėl idėjų trūkumo. Labai didelę įtaką tam turi ir tinkamų prietaisų virtuvėje neturėjimas. Atitinkama buitinė technika leidžia greičiau ir efektyviau atlikti tam tikrus maisto gaminimo etapus, kas palengvina mūsų buitį ir sumažina gaminimo laiką iki minimalaus. Kaip tik tokie prietaisai yra virtuvės kombainai, kurie gali akimirksniu sutrinti, sutarkuoti, išmaišyti ar išplakti reikiamus maisto produktus. Turint jį, joks receptas nebeatrodys gąsdinančiai, kadangi visą sunkųjį darbą atliks būtent šis prietaisas. Be abejo, tai tik vienas iš variantų, buitinę techniką turėtumėte rinktis pagal savo norus ir poreikius, įvertinę, ko jums trūksta savoje virtuvėje.

Naudokite prieskonius

Norint pasiekti įvairovę, kartais reikia visai nedaug. Gamindami maistą pasistenkite į visą jo ruošimą įtraukti prieskonius. Nauji prieskoniai gali suteikti net ir tam pačiam patiekalui visai kitokį, neįprastą skonį. Jei patinka aštrus maistas, nepabijokite įtraukti aitriųjų paprikų miltelių ar jalapeno – jie praturtins maistą sodriu, pikantišku skoniu. Tuo tarpu jei labiau mėgstate švelnesnius, tačiau egzotinius skonius, rinkitės cinamoną, ciberžolę, karį ar kuminą. Nebijokite eksperimentuoti – prieskonių pagalba galite atrasti naujus ir itin įdomius skonių derinius, kurie kasdienei mitybai neabejotinai suteiks ryškesnių spalvų.

Keiskite garnyrą

Kitas lengvas būdas, padėsiantis paįvairinti kasdienę mitybą – neapsistokite ties vienu garnyro pasirinkimu. Dažnam lietuviui bulvė yra ta daržovė, kuri gali būti pateikiama prie absoliučiai visų patiekalų. Nors bulvė ir yra tikrai puikus produktas, visgi kartais vertėtų ją pakeisti, ne tik dėl naujų skonių, bet ir siekiant organizmą aprūpinti kitomis naudingomis medžiagomis. Kad būtų lengviau, šiam tikslui galite net susidaryti savaitės garnyrų meniu, kuriame kiekvienai ateinančios savaitės dienai suplanuotume vis kitokį garnyrą. Tarkime, vieną kartą savaitėje šalia pagrindinio patiekalo valgykite bulves, o kitomis dienomis rinkitės cukiniją, moliūgą, įvairias ankštines daržoves, brokolį ar bet ką kitą, kas yra naudinga sveikatai bei skanu jums.

Vartokite sezonines daržoves bei vaisius

Jei sunku sugalvoti naujų patiekalų, visada galite įkvėpimo ieškoti gamtoje. Kaip? Tiesiog vadovaukitės metų laikais, t.y. vartokite tas daržoves ir vaisius, kurių sezonas tuo metu yra. Tarkime, žiemą paįvairinkite savo maisto racioną įvairiomis šakninėmis daržovėmis – pastarnokais, bulvėmis, burokėliais ar morkomis. Šį laiką taip pat į savo meniu galite įtraukti ir raugintų produktų, kuriuose esančios naudingos medžiagos padeda palaikyti normalų kraujo krešėjimą, gerina virškinimo veiklą, stiprina imuninę sistemą ir net skatina žaizdų gijimą. Tuo tarpu vasarą mėgaukitės dideliu šviežių daržovių, vaisių ir uogų pasirinkimu. Tiesa, visus šiuos produktus galite panaudoti ne tik gamindami salotas, bet ir spausdami iš jų sultis! Taip, be jokios abejonės, aprūpinsite savo organizmą visais įmanomais vitaminais ir padidinsite organizmo atsparumą ligoms. Jei susidomėjote šia galimybe, svarbu pasirūpinti gera ir kokybiška sulčiaspaude, kurios pagalba greitai ir lengvai pasigaminsite norimų vaisių ir daržovių gėrimą.

Tad, būdų, kaip paįvairinti savo mitybą – tikrai ne vienas. Viskas, ką reikia padaryti, tiesiog išsirinkti sau tinkamiausią ir pabandyti jį pritaikyti kasdienybėje. Gero eksperimentavimo!

Komentuoti

Spauskite čia, kad galėtumėte komentuoti

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

KMI skaičiuotuvas