Cinamonas ir jo nauda sveikatai

Cinamonas ir jo nauda sveikatai

Cinamonas geriausiai žinomas kaip prieskonis, kuris maistui ir gėrimams suteikia ypatingą aromatą, šiuo prieskoniu, kuris kadaise buvo vertingesnis nei auksas, yra gardinama arbata, latte kava ir įvairūs desertai. Bet cinamonas turi ir kitą paskirtį, cinamono medžio žievės ekstraktai jau ilgą laiką yra naudojami kaip tradicinės medicinos priemonė visame pasaulyje.

Kodėl verta naudoti cinamoną?

Atlikti tyrimai parodė, kad kai kurios rūšies cinamonas, žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Taip pat cinamonas turi antioksidantinį poveikį, gali padėti gydant uždegimus ir kovojant su baterijomis ir virusais. Jis naudojamas gydant peršalimo ligas, virškinimo sutrikimus ar mėšlungį. Taip pat manoma, kad cinamonas suteikia energijos ir gyvybingumo, pagerina kraujotaką.

Trumpai apie cinamono nauda organizmui:

  • Pusė šaukštelio cinamono per dieną gali sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje (MTL)
  • Gali padėti gydyti 2 tipo diabetu sergančius žmones, kadangi sumažina cukraus kiekį kraujyje, ir padidina insulino gamybą
  • Cinamonas turi antigrybelinį poveikį, ypač efektyvus gydant grybelį candida
  • Gali sulėtinti leukemijos ir limfomos vėžių ląstelių dauginimąsi
  • Mažina kraujo krešulių susidarymo riziką
  • Cinamonas, vartojant kartu su medumi, sumažina artrito skausmus
  • Slopina bakterijų veisimąsi maiste ir saugo, kad maistas nesugestų, todėl tai puikus natūralus maisto konservantas
  • Tiesiog uostant cinamoną jis gerina kraujo apytaką smegenyse
  • Kovoja su E. coli bakterija
  • Veiksmingas natūralus vaistas nuo migrenos ir kito galvos skausmo
  • Stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje, kas duos naudos metant svorį

Kokį cinamoną pasirinkti?

Renkantis cinamoną, reiktų atkreipti į jo rūšį, rekomenduojama rinktis Ceilono (ceylon) cinamoną, jis yra saugus naudojant didesniais kiekiais ir dar kitaip vadinamas tikruoju cinamonu. Jis paprastai yra šiek tiek brangesnis, bet jame yra daugiau naudingų sveikatai medžiagų nei kasijos cinamone. Norint atskirti cinamono rūšį, jeigu renkatės cinamono lazdeles, tikrojo cinamono lazdelės bus šiek tiek plonesnės ir matysis keli žievelės sluoksniai, kasijos cinamono lazdelių žievė yra storesnė ir nesimato sluoksnių, ir jos būna kietesnės. Perkant jau sumaltą cinamoną identifikuoti jo praktiškai neįmanoma, todėl reiktų ieškoti informacijos ant pakuotės arba susisiekti su gamintoju ar platintoju.

Kasijos (cassia) cinamonas, vartojant dideliais kiekiais, gali turėti toksišką poveikį ir kelti pavojų žmogaus organizmui, dėl sudėtyje esančio kumarino. Ypač į tai reiktų atkreipti dėmesį žmonėms, turintiems kepenų veiklos sutrikimų. Taip pat šios rūšies cinamono reiktų vengti vaikams, nėščioms moterimis arba krūtimi maitinančioms moterims. Jeigu vartojate kokius nors vaistus, prieš pradėdami vartoti cinamoną arba jo papildus, pasitarkite su gydytoju, kadangi jis gali sąveikauti su antibiotikais, cukrinio diabeto vaistais, kraujo klampumą reguliuojančiais vaistais, ar vaistais, skirtais širdžiai.

Cinamono vartojimas

Cinamono ir medaus gėrimas

Cinamoną reikia vartoti saikingai, iki 1 arbatinio šaukštelio per dieną.
Geriausias būdas vartoti cinamoną, tai pasidaryti gėrimą su 1/3 – ½ arbatinio šaukštelio cinamono ir medumi. Šis gėrimas padės apsisaugoti nuo vėžio, peršalimo, sumažins cholesterolio kiekį kraujyje, o vyrai, išgėrę tokio gėrimo prieš miegą, pagerins potenciją.



Natūralus saldiklis

Cinamonas natūraliai pasižymi šiek tiek saldžiu skoniu, todėl jis gali būti naudojamas kaip cukraus pakaitalas.  Jis yra nekoloringas ir turi savybių, saugančių nuo diabeto. Galų gale, pakeičiant cukraus naudojimą cinamonu, esant poreikiui, galima sėkmingai sureguliuoti apetitą ir palaikyti sveiką kūno svorį. Kitą kartą pabandykite vietoje cukraus įsidėti cinamono į arbatą, kavą, kepinius, jogurtą ar avižų košę.

Natūralus konservantas

Cinamonas, dėl antibakterinių savybių gali būti panaudojamas kaip konservantas maistui. Jis padeda maistui ilgesnį laiką išlikti šviežiam ir saugo vaisius bei daržoves nuo oksidacijos sukelto spalvos ar skonio pasikeitimo.

Cinamono nauda sveikatai:

Antioksidantinis poveikis

Cinamonas pasižymi stipriausiu antioksidantiniu poveikiu iš gamtoje randamų prieskonių. Tai yra šimtus kartų stipresnis poveikis, nei pavyzdžiui, obuolio. Cinamone randami tokie antioksidantai kaip flavonoidai, fenolio rūgštis ir polifenoliai. Antioksidantai neleidžia laisviesiems radikalams pažeisti DNR struktūros ir taip apsaugo organizmą nuo vėžinių susirgimų, širdies ligų, uždegimų, priešlaikinio senėjimo ir kitos oksidacinės žalos.

Apsauga nuo virusų ir infekcijų

Cinamonas puikus pagalbininkas imuninei sistemai, siekiant apsisaugoti nuo įvairių ligų. Jis efektyviai kovoja prieš daugelį virusų, mikrobų ir grybelių. Siekiant pasinaudoti šia cinamono savybe, tam galite pasitelkti cinamono eterinį aliejų.

Prevencija nuo vėžio

Dėl puikių antioksidantinių savybių, cinamonas gali apsaugoti ląsteles nuo supiktybėjimo, apsaugant DNR nuo pažeidimų ląsteles nuo mutacijų. Tos pačios savybės slopina vėžinių navikų augimą. Be šių savybių, cinamone esantis komponentas cinamaldehidas paskatina netgi vėžinių ląstelių susinaikinimą. Tai ypač aktualu siekiant apsisaugoti nuo su žarnynu susijusių vėžio formų.

Priešuždegiminis poveikis ir skausmo slopinimas

Minėtieji antioksidantai taip pat pasižymi priešuždegiminiu poveikiu, o tai gali padėti apsaugoti organizmą nuo širdies ligų, vėžio ir daugybės kitų potencialių pavojų. Dėl priešuždegiminio poveikio cinamonas gali būti naudojamas siekiant palengvinti skausmus, tokius kai PMS sukeliami skausmai, raumenų, sąnarių ir kiti skausmai.

Širdies apsauga

Atlikti tyrimai su cinamonu parodė, kad jis gali būti naudojamas kai prevencinė priemonė prieš širdies ir kraujotakos ligas. Tyrimai atskleidė, kad cinamonas gali padėti išvengti tokių problemų, kaip aukštas kraujo spaudimas ar padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje. Cinamono poveikis cholesterolio kiekiui pasireiškia bendrojo cholesterolio mažinimu, mažo tankio lipoproteinų (blogjo cholesterolio) kiekio mažinimu, bet išlaikant didelio tankio lipoproteinų (gerojo cholesterolio) kiekį.

Be šių naudų pastebėta, kad cinamonas padeda pagerinti kraujotaką ir gerina audinių atsistatymą po jų pažeidimų, įskaitant ir širdies audinius. Dėl šių priežasčių cinamonas gali apsaugoti širdį ir padėti išvengti širdies smūgio, insulto ir daugelio kitų širdies ligų.

Palaiko smegenų apsaugines funkcijas

Jau minėtieji antioksidantai esantys cinamone, pasak atliktų tyrimų, gali padėti apsaugoti smegenis nuo oksidacinės žalos ir ląstelės taps labiau atsparios pažeidimams ir mutacijoms. Šios savybės gali padėti ateityje išvengti Parkinsono, Alzheimerio ligų ir panašių, su senatve siejamų, sutrikimų

Grybelinės infekcijos

Tyrimo metu nustatya, kad kasijos cinamonas gali padėti įveikti grybelio ir bakterijų sukeltus infekcinius susirgimus

Diabetas

Cinamonas gali padėt pagerinti gliukozės ir lipidų kiekį kraujyje, žmonėms sergantiems 2 tipo diabetu. Tyrimo autoriai paskelbė, kad vartojant iki 6 gramų cinamono kasdien sumažinsite trilgliceridų, mažo tanko lipoproteinų (MTL) cholesterolio ir bendrą cholesterolio kiekį kraujyje. Be to cinamonas pasižymi savybe pagerinti jautrumą insulinui, o tai gali padėti sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje.

Išsėtinė sklerozė

Cinamonas gali padėti sustabdyti destruktyvų išsėtinės sklerozės progresavimą. Manoma, kad cinamonas gali atstoti kai kuriuos brangius ir nemalonius vaistus gydant šią ligą.

Riebalai

Cinamonas gali padėti sumažinti neigiamą organizmo reakciją į riebų maistą.

Maistinės cinamono (Cinnamonum verum) savybės

Maistinė medžiaga, 100 gramų produkto Kiekis % dienos normos
Kalorijos 247 Kcal 12%
Angliavandeniai 50.59 g 39%
Baltymai 3.99 g 7%
Viso riebalų 1.24 g 4.5%
Cholesterolis 0 mg 0%
Maistinės skaidulos 53.1 g 133%
Vitaminai
Folio rūgštis 6 µg 1.5%
Niacinas 1.332 mg 8%
Pantoteno rūgštis 0.358 mg 7%
Vitaminas B6 0.158 mg 12%
Riboflavinas 0.041 mg 3%
Tiaminas 0.022 mg 2%
Vitaminas A 295 IU 10%
Vitaminas C 3.8 mg 6%
Vitaminas E 10.44 mg 70%
Vitaminas K 31.2 µg 26%
Elektrolitai
Natris 10 mg <1%
Kalis 431 mg 9%
Mineralai
Kalcis 1002 mg 100%
Varis 0.339 mg 38%
Geležis 8.32 mg 104%
Magnis 60 mg 15%
Manganas 17.466 mg 759%
Fosforas 64 mg 9%
Cinkas 1.83 mg 17%
Augalinės kilmės maisto medžiagos
Beta karotinas 112 µg
Beta kriptoksantinas 129 µg
liuteinas ir zeaksantinas 222 µg
Likopenas 15 µg

11 komentarai “Cinamonas ir jo nauda sveikatai

  1. visur yra tikro ceylono cinamono. Tik reikia moketi paklausti, pvz. ieskau tikro ceilono cinamono, o ne kasijos (cinamono). Pardaveja tik tada pasako : „As tai neturiu, ieskokit kitur.“
    Ta ir darykit. Uz poros zingsniu kita pardaveja paduoda tikra cinamona.
    Dar viena pastaba – tikrasis yra labai svelnaus aromato, o netikras – labaio astraus kvapo, net bjauriai ikyrus. Sekmes.

    1. Parduodu ceilono cinamoną esu iš Kauno bet mano tėvai iš Kelmės. Tad galiu pristatyti, į Kelme. Galite paskambinti 867236423. Dar prekiauju Šaltalankių uogiene, tyrėmis bei šaltalankių aliejumi.

  2. As sergu hemofilija A (lengva forma). Del daugelio priezasciu noreciau vartoti cinamona, bet rasoma kad jis mazina kraujo kresejima, todel nezinau ar tai gali pakenkti man.

  3. su potencija tai prajuokinot. Cinamonas gal ir gali buti kokia pagalbine profilaktine priemone, taciau man, kasdien vartojanciam si prieskoni (del kitu priezasciu), jis ne velnio nepadeda. Geriau jau vaistinej nusipirkt kokio avanafilio – uz tradicine viagra saugiau, toleruojama geriau, turi maziau salutiniu poveikiu.

Parašykite komentarą