sveika.lt
Grožis

Sveika oda ir jos apsauga

Sveika oda
Sveika oda

Odos grožis tiesiogiai priklauso nuo jos sveikatos ir kaip ja rūpinamės. Daugelis žmonių susiduria su spuogais, net ir vyresniame amžiuje, tai yra ženklas, kad mūsų oda reikalauja papildomo dėmesio. Kad išsaugotume gražią odą, pakanka laikytis minimalių reikalavimų, tokių kaip apsaugos nuo saulės ir odos valymo. Taip ne tik apsaugosite odą nuo senėjimo ir išvengsite įvairių odos problemų, bet ir turėsite gražią ir spindinčią odą. Odos apsauga šiandien yra geriausia prevencija siekiant išsaugoti natūralų odos grožį ir sveikatą.

Apsisaugokite nuo saulės

Saulės spinduliai kontaktuodami su oda, gali paskatinti raukšlių atsiradimą, senatvės dėmių atsiradimą ir kitas odos problemas. Taip pat buvimas saulėje padidina odos vėžio riziką. Kad apsisaugotumėte nuo saulės, naudokite įvairius kremus apsaugai nuo saulės, bent 15 SPF (saulės apsaugos faktorius), jei ilgai būnate lauke, naudokite apsaugos priemones kas dvi valandas. Venkite saulės nuo 10 val. ryto iki 16 val. vakaro, tada saulės spinduliai yra stipriausi.

Taip pat apsaugoti odą nuo ultravioletinių spindulių padės apsauginiai drabužiai, tokie kaip kepurė, ilgos kelnės ir viršutinės dalies drabužiai ilgomis rankovėmis.

Nerūkykite

Rūkymas sendina jūsų odą ir paskatina raukšlių atsiradimą. Jis susiaurina plonas kraujagysles atokiuose odos sluoksniuose ir taip sumažina kraujo patekimą ten. Tai riboja deguonies ir maistinių medžiagų patekimą į odą, kas yra svarbu odos sveikatai. Rūkymas pažeidžia kolagenus ir elastinus, kurie suteikia odai stiprumą ir elastingumą. Taip pat rūkant yra daroma daug pasikartojančių veido judesių, todėl tas irgi gali prisidėti prie naujų raukšlių atsiradimo. Todėl jei norite išsaugoti sveiką ir gražią odą – meskite rūkyti.

Elkitės su oda švelniai

  • Odos valymas ir skutimasis gali padaryti odai žalos, todėl elkitės su ja švelniai.
  • Apribokite laiką praleidžiamą vonioje. Karštas vanduo ir ilgas buvimas vandenyje šalina iš odos aliejus. Praleiskite mažiau laiko vonioje ar duše ir nenaudokite karšto vandens.
  • Venkite stiprių muilų, jie taip pat pažeidžia natūralią odos apsaugą, todėl rinkitės lengvus odos valiklius.
  • Skuskitės atsargiai, prieš skutimąsi sutepkite odą skutimosi kremu, po skutimosi naudokite losjoną. Naudokite švarų ir aštrų skustuvą ir skuskitės ta kryptimi, kuria auga plaukai, o ne prieš plauką.
  • Odą valykite švelniai. Po prausimosi ar maudymosi švelniai rankšluosčiu nuvalykite odą, bet tiek, kad liktų šiek tiek drėgmės ant odos.
  • Jeigu oda sausa, kasdien naudokite drėkinamąjį kremą.

Kontroliuokite stresą

Nekontroliuojamas stresas gali padaryti jūsų odą jautrią ir paskatinti spuogų atsiradimą ir kitas odos problemas. Išmokite valdyti savo stresą, nusistatykite pagrįstas ribas, pasidarykite sąrašą darbų, kuriuos turite atlikti, ir pasilikite laiko darytai tai, kas jums patinka, ir greičiausiai rezultatai jus nustebins ne tik odos priežiūros srityje.

Valgykite sveiką maistą

Sveika mityba gali padėti jums labiausiai. Valgykite daug vaisių, daržovių, neskaldytų grūdų ir liesą mėsą. Jeigu jūsų racione bus pakankamai vitamino c ir mažai nesveikų riebalų, oda ims atrodyti jaunesnė.

Maisto produktai naudingi odai:

  • Migdolai
  • Špinatai
  • Liesas jogurtas
  • Mėlynės
  • Riebi jūros žuvis kaip lašiša ar tunas

Produktai kurių geriau nevartoti:

  • Balta duona
  • Druska
  • Alkoholis
  • Saldumynai

KMI skaičiuotuvas